Posadzka do myjni samochodowej i warsztatu naprawczego. Jaki typ posadzki jest wciąż najczęściej używany, a jaki aktualnie najbardziej zalecany i dlaczego?
Rozwój cywilizacyjny i postęp naukowo-techniczny sprawia, że pojawiają się nowe usługi lub znane wcześniej usługi przybierają inną, nowocześniejszą formę. Tworzy to określone wymagania względem obiektów, w których te usługi są wykonywane. Chodzi tutaj o posadzkę do myjni samochodowej i warsztatu serwisowego, jak również o posadzki w innych obiektach, w którym ma miejsce specyficzna działalność. Na szczęście tym wymaganiom towarzyszą również nowe, specjalistyczne technologie i materiały do posadzek. Są bardziej wytrzymałe i trwalsze. Lepiej dostosowane do specyfiki prac. Warto je znać, ponieważ zaoszczędzą nam dużo wysiłku i kosztów.
Posadzka do myjni samochodowej, warsztatu naprawczego – jakie są wymagania?
Posadzka do myjni samochodowej lub warsztatu serwisowego musi charakteryzować się określonymi cechami. Przede wszystkim musi być jak najbardziej wytrzymała na oddziaływanie czynników mechanicznych i chemicznych.
Typ najczęściej używanej posadzki w myjniach i w warsztatach serwisowych, jak długa jest jej wytrzymałość?
W myjniach i w warsztatach samochodowych są powszechnie używane utwardzone i impregnowane posadzki betonowe. Nie są one jednak w stanie zapewnić maksymalnej i bezawaryjnej ochrony w okresie dłuższym niż 5 lat. Czasem ten okres jest krótszy.
Posadzki betonowe ,,nie są winne” tej sytuacji. Technologia posadzek betonowych z utwardzeniem Durobetowym sięga 50 lat wstecz. Ten typ podłóg projektowany był do zupełnie innych celów. Nikt nie przewidywał w tamtym czasie rozwoju automatycznych myjni bezdotykowych, w których stosowana jest silna i agresywna chemia.
Posadzka do myjni samochodowej, obciążenie działaniem agresywnych substancji chemicznych
Posadzka do myjni samochodowej, zwłaszcza tej nowoczesnej, automatycznej i bezdotykowej – narażona jest głównie na bardzo agresywne czynniki chemiczne. Są to silnie żrące i niszczące beton zasady oraz kwasy. Na myjniach stosowane są specjalnie skomponowane środki chemiczne w postaci aktywnych związków chemicznych. Mają one formę pian i płynów. Zawierają środki konserwujące i rozpuszczające, które są szczególnie agresywne i działają niszcząco na posadzki betonowe. Szczególnie należy tutaj wymienić różne kwasy do czyszczenia felg samochodowych.
Wszystkie wspomniane środki chemiczne mają za zadanie w jak najkrótszym czasie, najlepiej bez użycia szczotek mechanicznych, rozpuścić zabrudzenia na samochodzie. Z samego faktu takiego ich skutecznego i szybkiego działania należy wyciągnąć wnioski i postawić sobie pytanie: jaki wpływ ta agresywna chemia będzie miała na posadzkę w myjni samochodowej? Jak długo posadzka betonowa to wytrzyma? O tym w dalszej treści artykułu.
Przykład fragmentu betonu, który został poddany oddziaływaniu środków chemicznych.
Posadzka do warsztatu serwisowego, obciążenie działaniem czynników mechanicznych a także substancji chemicznych
Posadzka w warsztatach samochodowych, stacjach serwisowych i naprawczych najczęściej narażona jest na czynniki mechaniczne, zarówno statyczne jak i dynamiczne. Podczas prac w tych miejscach zdarzają się upadające na podłogę ciężkie, metalowe narzędzia np. młotki czy klucze. Dochodzi do tego ryzyko wycieku płynów w postaci olejów czy agresywnie oddziałującego na podłoże płynu hamulcowego.
Posadzka do myjni samochodowej, warsztatu serwisowego – wytrzymałość posadzki betonowej
Posadzka do myjni samochodowej i warsztatu naprawczego – chodzi nam nie o ,,pierwszą lepszą posadzkę”, ale taką która wytrzyma znacznie dłuższy okres czasu, w środowisku intensywne działających czynników chemicznych i mechanicznych. Jak widać z dotychczasowej treści artykułu, jest to technologiczne wyzwanie.
Posadzka betonowa bywa wytrzymała, ale tutaj stale poddawana jest częstemu i intensywnemu oddziaływaniu silnych czynników o charakterze mechanicznym i chemicznym. Jak długo to wytrzyma? Zawsze do pewnego czasu. Specjalistyczne badania i statystyki pokazują maksymalną wytrzymałość posadzki betonowej w takich warunkach w okresie nie dłuższym niż 5 lat. Jest to jednak okres maksymalny, przyjęty tylko dla naprawdę solidnie wykonanych posadzek.
Niekiedy zdarza się, że po roku podłoga betonowa np. w myjni samochodowej, jest mocno zniszczona i należy ją wymienić. Co wtedy? Wyłączyć obiekt z eksploatacji? Zawiesić świadczenie usług? Dokonać naprawy jej powierzchni i to powtarzać co kilka lat?
Posadzka do myjni samochodowej, warsztatu serwisowego – rozwiązanie
Powszechność usług myjni bezdotykowych i warsztatów serwisowych oraz innych specjalistycznych aktywności, wymusił na producentach posadzek prace badawcze i wdrożeniowe. Pracowali oni nad takimi rozwiązaniami, które zapewnią maksymalną ochronę i bezawaryjne użytkowanie posadzki w okresie kilkunastoletnim w środowisku pracy typowym dla myjni i warsztatów. Efektem prac jest specjalny, chemio-odporny system podłóg żywicznych.
Rozwiązanie, które spełnia pokładane w niej oczekiwania to nowoczesne, specjalne systemy żywiczne. Na przykład posadzka poliuretanowo-cementowa jest przeznaczona do ekstremalnych warunków użytkowania. Na wykonane przez nas prace w tej technologii udzielamy 10 lat gwarancji.
Posadzka poliuretanowo-cementowa jest także odpowiednia do obiektów pełniących funkcje rafinerii (przetwórstwo ropy naftowej), mleczarni, piekarni, kuchni przemysłowych. W strefach gotowania, browarach, obiektach przetwórstwa mięsa, ryb, owoców i warzyw, w przemyśle papierniczym, drzewnym i metalowym.
Zleć usługę wykonania posadzki poliuretanowo-cementowej >>
Treść merytoryczna Krzysztof Okurowski, przygotował Rafał Kuziora.
Dzień dobry, posiadam myjnię bezdotykową w Warszawie. Mam do renowacji 3 stanowiska myjące. Czy mogę prosić o wycenę?
Lokalizacja Warszawa ul Białołęcka 170
Kontakt 504204202